قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دریافت صورت‌حساب الکترونیکی شرط معافیت از مالیات معاملات طلا و ارز وزیر کار به اعتراضات درباره دستمزد کارگری واکنش نشان داد فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی
سرخط خبرها

پیش بینی بورس شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | منتظر واکنش‌های بازار باشیم؟

  • کد خبر: ۹۱۴۸۸
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
پیش بینی بورس شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ | منتظر واکنش‌های بازار باشیم؟
هفته پیش رو آبستن اتفاقاتی سیاسی مهمی است که به طور مستقیم روی اقتصاد و البته بورس موثر است. ادامه مذاکرات هسته‌ای و ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۱ از سوی دولت به مجلس از جمله اتفاقاتی است که احتمالا بازار سرمایه به آن واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار سهام در ابهامات زیادی غرق است. ابهامات اقتصادی متعدد دولت، بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. کارشناسان معتقدند برای بازگشت سرمایه به بازار سهام، بورس به یک روند مثبت ادامه‌دار نیازمند است.

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سهام گفت: علاوه بر ابهامات موجود در بحث لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برجام، بازار هنوز ابهامات بزرگی دارد. تصمیمات اقتصادی دولت همچنان مشخص نیست.

وی ادامه داد: تا در بازار سهام شرایط مشخص نشود و روند مثبت شکل نگیرد اتفاق خاصی نمی‌افتد. هنوز هم بی‌اعتمادی در بازار موج می‌زند و راهی به جز اینکه حداقل دو هفته بازار سبز باشد و دوباره چشم سهامدار به مثبتی بورس عادت کند نمی‌بینم.

الیاس‌کردی تصریح کرد: در حال حاضر هر تصمیم جدیدی ولو مثبت بر بی‌اعتمادی سهامداران دامن می‌زند. دولت باید یک ماه هیچ تصمیمی برای بازار نگیرد و هیچ قانونی را اضافه یا عوض نکند. بازار در حال حاضر صرفا به حمایت نیاز دارد. حمایتی که روی تابلو انجام شود و در حد شعار نباشد. البته اگر بورس واقعا طبق شعار‌ها مهم است و برای دولت جایگاه دارد.

این کارشناس بازار سهام گفت: برخی می‌گویند بورس به حمایت دولت نیاز ندارد. اما این ممکن نیست. ۸۰ درصد این بورس دولتی است و طبق گزارشی که اخیرا منتشر شد ۷۸ درصد از بازار سهام فقط متعلق به یک بنیاد است. در چنین شرایطی حمایت عملی دولت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بورس مهم است دولت یک ماه هیچ تصمیمی ولو خوب برای آن نگیرد. سهامدار که حس کند این بازار هم مثل مسکن، ارز و طلا در حال حرکت است برای خرید به بازار می‌آید و بازار به شرایط قبل بازمی‌گردد.

 

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->